Discuss as:

UK's Sky News -- part-owned by News Corp -- admits email hacking

LONDON -- U.K. broadcaster Sky News -- part-owned by Rupert Murdoch's News Corporation -- admitted Thursday that it approved the hacking of emails by a journalist, but insisted it had been done in the public interest.

The news channel said that in one case it broke into the emails belonging to Anne and John Darwin, who became notorious after the latter tried to fake his own death in a canoeing accident as part of an elaborate insurance fraud.


NBC News Correspondent Jim Maceda shares details from the testimony.

The news channel said in a statement Thursday that "we do not take such decisions lightly or frequently" and said the investigation had served the public interest, The Associated Press reported.

John Ryley, the head of Sky News, told The Guardian newspaper that the broadcaster had "authorized a journalist to access the emails of individuals suspected of criminal activity."

Ex-tabloid editor and friend of UK PM arrested in phone-hacking probe

James Murdoch insists he didn't mislead British lawmakers

Journalist: CNN star Piers Morgan must have known about tabloid phone hacking

Former chief executive of News International, Rebekah Brooks, has been arrested for a second time by police investigating allegations of illegal phone hacking. ITN's Neil Connery reports.

The Guardian named the journalist involved as Gerard Tubb, the broadcaster's northern England correspondent.

It said he also accessed email accounts of a suspected child sex offender and his wife.

Darwin went missing in Britain in 2002 after going out to sea in a canoe and was presumed dead. However, he flew to Panama and his wife later joined him there. They were exposed after posing for a photograph with a realtor in Panama.

Undeterred by arrests and criminal investigations of his staff, media tycoon Rupert Murdoch launched the publication of a new tabloid, the Sunday Sun, He hopes to fill the gap left by the paper he had to close because of a phone hacking scandal. Annabel Roberts reports.

Sky News didn't identify which story was the result of hacking, but The Associated Press reported that in an article dated July 21, 2008, Tubb said the channel had uncovered documentary evidence showing that John Darwin had decided to come back to England because he was having trouble staying in Panama.

"We discovered an email," the article begins, without giving any explanation of how the message was obtained.

Sky News said the emails were later handed to police, according to The AP.

More from msnbc.com and NBC News:

Follow us on Twitter: @msnbc_world

The Associated Press contributed to this report.